Marca inregistrata
Identitate. Valoare. Diferentiere Suntem de parere ca a crea un brand implica riscuri si este in mare parte un proces intuitiv. Cand marca devine simbol al valorii, atunci scopul ei a fost atins. |
Evaluare proprietate intelectualaEvaluarea unui capital intelectual devine necesara si exponential avantajoasa pentru societate in situatia in care aceasta se regaseste in ipostaza de a solicita despagubiri in urma unui prejudiciu adus unui drept de proprietate intelectuala, situatie in care se solicita evaluarea prejudiciului. In cazul tranzactionarii companiei sau chiar a tranzactionarii drepturilor de proprietate intelectuala sau licentierea acestora, evaluatorul determina aportul de valoare exact al acestor active intangibile. Valorile respective se pot utiliza pentru marirea capitalului social al companiei, fapt pentru care compania poate obtine cu mai multa usurinta un credit bancar. In ziua de astazi companiile pot da marcile lor gaj. Evaluarea activelor intangibile vine si in intampinarea avantajelor create in urma semnarii unui contract de asociere in participatiune. Activele necorporale sunt dintotdeauna atasate oricarei activitati umane (din sfera politica, sociala, economica), dar ele au intrat si in sfera cercetarilor economice, in momentul de fata doar la nivelul cercetarilor la nivel microeconomic. Un factor de presiune, indeosebi pentru zona contabila, fiscala si cea a evaluarii il constituie evolutia realitatilor economice care au condus la gasirea unor solutii pentru inregistrarea in patrimoniu, impozitarea si estimarea valorii unor active pe termen lung care nu au forma tangibila. Astazi companiile vand si cumpara active necorporale, participa la constituirea de societati mixte cu aceste active, in vreme ce bancile le accepta drept garantie pentru credite. Cheia pentru evaluarea unei proprietati nemateriale in general si a proprietatilor intelectuale, cum ar fi o marca sau un brevet, o reprezinta determinarea beneficiului economic ce rezulta din detinerea unei asemenea proprietati. Deoarece pretul unui asemenea demers nu este mic respectiv, 1% din valoarea evaluata, si minim 3000 EURO, suntem dispusi sa efectuam - dupa un program stabilit impreuna cu clientul nostru o vizita la compania sa. Sunt cateva date pe care acesta trebuie sa ni le furnizeze pentru a putea constata daca evaluarea este in primul rand avantajoasa si isi are rostul. Ca timpi, o evaluare poate dura maxim sase luni, in functie de disponibilitatea firmei si de complexitatea datelor. In general oferim doua-trei variante din care clientul o poate alege pe cea mai convenabila, in functie de trendul afacerii si - daca este cazul - de modificarile in politica de proprietate intelectuala pe care societatea este dispusa sa le faca, la propunerea noastra. Fantana Raul-Sorin a elaborat o noua metoda de evaluare: "Metoda pietei in contrafacere"Autor: lector univ. dr. Raul Sorin Fantana Expert in proprietate intelectuala - industriala |